5 sposobów na wypromowanie swojego e-sklepu spożywczego
01-12-2014
Mało który e-sklep spożywczy skupia się na chwilę obecną na prowadzeniu bloga. To błąd! Jest to doskonała okazja do tego żeby zaprezentować się z zupełnie innej strony od tzw. “kuchni”. Warto pokazać klientom, że dana firma to nie tylko sposób na przeżycie , ale przede wszystkim pasja. Ponadto im bliżej jesteśmy ludzi tym ich większe zaangażowanie w markę oraz efektywniejsza komunikacja. Blogi sklepowe to także kluczowy element Inbound Marketingu (tzw. marketing wewnętrzny), który generuje obecnie największe zyski. Warto także zapamiętać jedną złotą regułę: przeciętni sprzedawcy na pierwszym miejscu sprzedają cenę i produkt, natomiast najlepsi sprzedawcy siebie i swoją firmę.
2. Remarketing
Największy problem właścicieli internetowych sklepów spożywczych to porzucone koszyki, czyli niedokańczane transakcje. Wiele osób wyszukuje produkty, planuje ich zakup dodając do koszyka, a następnie opuszcza daną stronę bez finalizacji transakcji. Jak wobec tego przyciągnąć z powrotem takie osoby? Rozwiązaniem są m.in. kampanie remarketingowe. Mogą one “śledzić” danego użytkownika w sieci i po wynikach wyszukiwania pokazywać interesujący go produkt. Dodatkowo dużo firm stosuje tzw. efekt wzmocnienia, czyli atrakcyjną promocję bądź specjalną zniżkę. Konsumentowi można także zaproponować produkty komplementarne albo oferty charakterystyczne dla danej marki (np. artykuły właśnej produkcji), które przyciągną jego uwagę.
3. Klient potęgą
Marketing szeptany potrafi zbudować, bądź zrujnować wizerunek danej marki. Nic nie oddziałuje na sprzedaż bardziej niż opinia innych konsumentów dotycząca zarówno sklepu, jak i produktu, która jeśli jest pozytywna to stanowi jego najlepszą reklamę. Poza tym badania wskazują, że klienci coraz większą uwagę zwracają na jakość obsługi. Dlatego każdy e-sprzedawca powinien utrzymywać więź ze swoimi klientami i przypominać im o swojej ofercie oraz bieżących promocjach. Nadawane komunikaty powinny być jasne, czytelne i skierowane do konkretnych adresatów (m.in. spersonalizowany newsletter). Warto zadbać także o bonusy w postaci chociażby cyklicznych zniżek skierowanych do lojalnych konsumentów.
4. Pokaż się!
Każdy e-sklep spożywczy dąży także do jak najwyższego miejsca w wynikach wskazania w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych. Wpływ na to mają mechanizmy pozycjonowania (SEO). Można je podzielić na naturalne (tj. łatwo zapamiętywalne linki stron itd.) oraz sponsorowane (np. Google Adwords). Zasada jest prosta - jeżeli e-sklepu nie ma w wynikach wyszukiwania, a przede wszystkim w wynikach wyszukiwania w Google, które od czasu powstania jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową, trudno konsumentowi będzie odnaleźć dany market (a tym bardziej zrobić w nim zakupy). Dlatego warto inwestować w SEO oraz dodatkowo udzielać się na różnych forach internetowych, czy też aktywnie prowadzić konta na popularnych portalach społecznościowych.
5. Porównywarki cenowe
Według najnowszych badań już co czwarty polski internauta robi e-zakupy spożywcze. Główne powody, dla których kupujemy w sieci to przede wszystkim: wygoda, oszczędność czasu i… pieniędzy. Ta ostatnia korzyść jest szczególnie motywująca, ponieważ kartą przetargową jest zazwyczaj niższa cena niż w sklepie stacjonarnym (szczególnie przy dużych ilościach). Dlatego warto pokazać swoją konkurencyjność w zestawieniu z innymi e-marketami. Już blisko 60% kupujących w sieci korzysta z porównywarek cen (niemal tyle samo korzysta z serwisów z recenzjami i opiniami o produktach).
Powyższe sposoby na udaną promocję stanowią zalążek tego, co może zaoferować serwis Kwit.pl. Jesteśmy pierwszą w Polsce platformą, która zajmuje się porównywaniem cen, sprzedażą detaliczną, jak i otwieraniem internetowych sklepów spożywczych. Chcesz założyć swój sklep online? A może go wypromować i stać się liderem branży? Nie czekaj! Skontaktuj się z nami już teraz!