Najważniejsze cechy klienta w Internecie

01-12-2014





1.Stale online

Klient w Internecie jest niezwykle wymagający. Przedsiębiorca nie jest w stanie przewidzieć, kiedy konsument będzie potrzebował danego produktu, ponieważ we współczesnym świecie wszyscy korzystają z sieci w trybie 24/7 i nie używają przycisku „off”. Dlatego informacje powinny być stale w zasięgu ręki i oferta produktowa powinna być udostępniona non stop.

2.Precyzyjność informacji

Lojalny klient to taki, który jest ambasadorem danej marki tzn. promuje ją i sam stale korzysta z jej usług. Jednakże wierność przejawia się także zaangażowaniem we współtworzenie firmy. Dlatego niezwykle ważne w przypadku sklepów on-line jest słuchanie potrzeb konsumentów. Jeżeli wysyłają oni uwagi, bądź też zapytania produktowe, warto wziąć to głęboko do serca i rozważyć wprowadzenie zmian dotyczących nie tylko oferty, ale i całej strategii firmy. Istotna jest także możliwość dzielenia się opiniami, dlatego klienci powinni mieć możliwość wystawiania komentarzy (/recenzji) oraz ocen.

3.Potęga społeczności

Współczesny klient online za pomocą social media mówi do sprzedawców. Bez krępacji komentuje zamieszczane informacje, czy też wskazuje na pewne braki ze strony danej firmy. Dlatego bardzo ważna jest obecność w wielu kanałach komunikacji. Najpopularniejszy wśród społeczności pozostaje wciąż Facebook, ale nie można zapomnieć o pozostałych portalach tego typu. Jeżeli dany sklep online posiada chociażby własne produkty albo wyspecjalizowany i ciekawy asortyment, którego klient nie znajdzie w innym sklepie spożywczym, warto rozważyć publikowanie takich informacji, np. na Instagramie. Ponadto warto obserwować bieżące trendy, czego przykładem jest zwiększenie obecności firm na Google+. Dana marka powinna być wszędzie tam, gdzie szukają jej potencjalni klienci.

4.Komunikacja

Decyzja o zakupie danego produktu w Internecie zależy od wielu czynników. Klient nie tylko zwraca uwagę na atrakcyjną cenę. Konsumenci stali się bardziej wyrafinowani i oczekują najwyższego poziomu otrzymywanych usług i obsługi. Transakcja ma szansę na pozytywną finalizację, jeżeli interakcja między sprzedawcą, a konsumentem będzie szybka i płynna. Powodem tej sytuacji są wzrastające wymagania komunikacyjne. Dlatego poza bezpośrednim kontaktem warto wysyłać stały newsletter, publikować na bieżąco ofertę oraz uaktualniać informacje na swojej stronie dotyczące promocji, czy też opisów produktów.

5.Wiedza

Coraz powszechniejsze staje się potoczne powiedzenie, które głosi: „jeżeli czegoś nie ma w Internecie to nie ma na świecie“. Klienci w Internecie poszukują opinii ekspertów, czy też porównań produktów, aby wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę. Dlatego szczególnie sprzedawca e-sklepu spożywczego powinien, jak najwięcej „pokazywać“ się w sieci i dbać o wizerunek firmy. Porównywarki internetowe, czy też poddanie się opinii konsumentów na forach, a nawet na własnej stronie to szansa na zwiększenie sukcesu w sprzedaży.

“Firmy klienta” dopasowują swoje działania operacyjne i strategię marki do potrzeb klientów. Sieć jest najlepszym miejscem do rozwoju w tym kierunku. Boisz się konkurencji? Nie czujesz się na siłach, by podjąć się takiego wyzwania? Skorzystaj z naszych pakietów reklamów, które dopasowaliśmy do potrzeb e-sklepów spożywczych! Skontaktuj się już teraz z naszym konsultantem i bezpłatnie zapoznaj się ze szczegółami oferty!


Ostatnie artykuły

Ile kosztuje otworzenie własnych e-delikatesów od podstaw?

Ile kosztuje miesięczne utrzymanie własnego e-sklepu? Czy istnieją sposoby na obniżenie kosztów otworzenia własnych e-delikatesów? Przedstawiamy naszą symulacje finansową.

Najważniejsze cechy klienta w Internecie

Czym się wyróżnia konsument w sieci? Na co warto zwrócić uwagę, by dotrzeć do większej sieci konsumentów?

Lokalni sklepikarze vs. zachłanne giganty handlowe

Czy grozi nam koniec ery warzywniaków? Do czego są zdolne duże sieci handlowe?

5 sposobów na wypromowanie swojego e-sklepu spożywczego

Kilka kroków, dzięki którym w prosty sposób Twoje e-delikatesy staną się rozpoznawalne!