Przepis na idealny sklep spożywczy online

01-12-2014

Ostatnio w dyskursie medialnym dużo mówi się o coraz popularniejszym kupowaniu żywności w sieci. Oszczędność czasu, dostępność wielu produktów, przyjemny i szybki proces zakupowy, a często nawet niższe ceny- to tylko niektóre z argumentów, które doceniają klienci e-sklepów. Wraz z postępem technologicznym i wszechobecnym dostępem do Internetu Polacy pozytywniej podchodzą do zakupów online. Obecnie w sieci spożywkę kupuje już co czwarty internauta (Gemius dla E-commerce Polska 2014). Czy istnieje wobec tego przepis na stworzenie idealnego e-sklepu spożywczego?



Przed podjęciem decyzji należy zastanowić się, jakie produkty zamierzamy sprzedawać i kto ma być ich odbiorcą. Rynek konkurencji na chwilę obecną jest niewielki, ale sukcesywnie rośnie w siłę wraz z rozwojem e-commerce. Dlatego ważne jest, aby znaleźć nisze i swoją firmą efektywnie wypełnić lukę rynkową. Warto pamiętać, że odpowiednia prezentacja produktów to bez wątpienia kluczowy aspekt sprzedaży. Klient musi wiedzieć, co kupuje i niemal “dotykać” dany artykuł spożywczy w sieci. Wiadomo, że nikt nie lubi kupować tzw. kota w worku. Wobec tego należy zadbać o prawidłowe i obszerne opisy produktów oraz ich zdjęcia. Co więcej współczesny konsument staje się coraz bardziej świadomy i wymagający. Z tego powodu na korzyść e-sklepów wpływa także zamieszczanie dodatkowych informacji tj. tabele kaloryczności, czy też precyzyjnie rozpisane wartości odżywcze. Dobrym rozwiązaniem jest również umożliwienie zamieszczania opinii i wystawiania ocen dotyczących produktów przez pozostałych użytkowników serwisu.




Jednakże bogata baza produktowa to tylko jeden z kroków do sukcesu w e-grocery. Istotna jest także obsługa przed- i po-sprzedażowa. Klient, który kieruje zapytanie do sklepu online najczęściej liczy na błyskawiczną odpowiedź. Jeżeli sprzedawca będzie zwlekał doprowadzi to do sytuacji, w której potencjalny konsument skorzysta z oferty konkurencji. Badania przeprowadzone przez MSPA wskazują, że powodem straty klienta w przypadku 68% jest nieodpowiednia i niesatysfakcjonująca obsługa. Ponadto warto wykorzystać nowoczesne technologie, które dostarczają o wiele więcej narzędzi do komunikacji. Cykliczny newsletter informacyjny, oferty specjalne, czy też programy lojalnościowe to tylko niektóre ze środków, jakie pozytywnie wpłyną na wizerunek marki. Dzięki nim klient poczuje się doceniony.



Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu.  Dlatego warto pokazać się światu od jak najlepszej strony! W tej kwestii na podium wciąż klasyfikują się media społecznościowe. Niestety wielu właścicieli e-sklepów nie potrafi ich umiejętnie i efektywnie prowadzić. Zamieszczają w swoich postach głównie informacje sprzedażowe, które są niekorzystnie odbierane przez potencjalnych klientów . W końcu głównym celem użytkowników social media jest zrelaksowanie się i odpoczynek, a nie zapoznawanie się z lawiną bezpośrednich ofert. Warto wobec tego zadbać o treści dodatkowe związane z tematyką prowadzonego biznesu. W branży spożywczej mogą to być chociażby przepisy kulinarne, czy też porady dietetyczne. Ponadto istotny jest także sam design platformy sklepowej. Jeżeli jest on mało czytelny i zbyt skomplikowany to żaden konsument nie spędzi na nim nawet minuty.



Niestety otworzenie sklepu spożywczego w Internecie od podstaw wymaga dużych nakładów finansowych. Ponadto bez odpowiednich umiejętności marketingowo-sprzedażowych trudno będzie wygenerować satysfakcjonujące zyski. Dla wielu osób jest to bariera nie do pokonania. Jednakże z pomocą przychodzi Kwit.pl, czyli pierwsza w Polsce innowacyjna platforma, która zajmuje się zarówno porównywaniem cen, sprzedażą detaliczną, jak i otwieraniem internetowych sklepów spożywczych. Tylko u nas za niewielkie pieniądze (i to w kilka minut!) założysz profesjonalny e-market, a przy tym otrzymasz kompleksowy pakiet usług reklamowych. Chcesz rozpocząć swoją przygodę z e-grocery i zwiększyć dotychczasowe przychody? Skontaktuj się z nami już teraz!


Ostatnie artykuły

Ile kosztuje otworzenie własnych e-delikatesów od podstaw?

Ile kosztuje miesięczne utrzymanie własnego e-sklepu? Czy istnieją sposoby na obniżenie kosztów otworzenia własnych e-delikatesów? Przedstawiamy naszą symulacje finansową.

Najważniejsze cechy klienta w Internecie

Czym się wyróżnia konsument w sieci? Na co warto zwrócić uwagę, by dotrzeć do większej sieci konsumentów?

Lokalni sklepikarze vs. zachłanne giganty handlowe

Czy grozi nam koniec ery warzywniaków? Do czego są zdolne duże sieci handlowe?

5 sposobów na wypromowanie swojego e-sklepu spożywczego

Kilka kroków, dzięki którym w prosty sposób Twoje e-delikatesy staną się rozpoznawalne!